۱۴۰۰ آبان ۵, چهارشنبه

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۷ کارگر در ابه

وز سه شنبه ۴ آبان، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۷ کارگر در شرکت فولاد ناب آرش ابهر دچار حادثه شدند. در این حادثه ۳ کارگر جان خود را از دست داده و ۴ کارگر دیگر دچار مصدومیت شدند. همچنین سرپرست پزشکی قانونی لرستان از مرگ و مصدومیت ۳۴۶ کارگر در این استان طی ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

مسئول روابط‌ عمومی فوریت‌ های پزشکی ابهر با بیان اینکه ظهر دیروز راس ساعت ۱۶ با مرکز فوریت‌های پزشکی ابهر تماس و اعلام حادثه در شرکت فولاد ناب آرش در یکی از شهرک‌های صنعتی ابهر گزارش شد، اظهار کرد: بلافاصله ۳ آمبولانس فوریت‌های پزشکی قروه، ابهر و پایگاه اورژانس ریلی به محل اعزام شدند.

سهیل محمدی با تشریح این ماجرا، ادامه داد: یک نفر از کارگران دچار حادثه گاز گرفتگی می‌شود و ۲ نفر دیگر هم برای کمک به وی می‌روند که متاسفانه دچار مسمومیت شدید گازگرفتگی نیتروژن شده و هر ۳ نفر در دم جان خود را از دست می‌دهند.

مسئول روابط‌ عمومی فوریت‌های پزشکی ابهر با بیان اینکه ۴ کارگر دیگر نیز در این حادثه مسموم شده‌اند، اضافه کرد: سه نفر از این کارگران از بیمارستان مرخص و یک نفر در بیمارستان الغدیر ابهر تحت مراقبت‌های درمانی است‌.

مرگ و مصدومیت ۳۴۶ کارگر در لرستان

به گزارش ایسنا، سرپرست پزشکی قانونی لرستان گفت: در شش ماهه نخست امسال هشت نفر به علت حوادث ناشی از کار جان خود را در استان از دست داده‌اند که ‌نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

محمدرضا فارسی‌نژاد، عنوان کرد: همه موارد تلفات حوادث ناشی از کار طی شش ماهه نخست امسال و مدت مشابه سال گذشته مرد بوده‌اند. ‌

وی افزود: در نیمه اول امسال آمار مصدومین ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان ۳۳۸ مورد گزارش شده ‌است که از این تعداد ۳۳۲ نفر مرد و ۶ نفر زن هستند. ‌