۱۴۰۰ مهر ۲۷, سه‌شنبه

یوسف سلحشور و امیر ستاری رئوف به دادگاه کیفری تبریز احضار شدند


 یوسف سلحشور و امیر ستاری رئوف، به شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری ۲ تبریز احضار شدند.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف سلحشور و امیر ستاری رئوف، طی ابلاغیه‌ های جداگانه به شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو شهر تبریز احضار شدند.

بر اساس این ابلاغیه که از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضائیه (ثنا) ابلاغ شده است، از آقایان سلحشور و ستاری رئوف خواسته شده به ترتیب در روزهای پنجم و هشتم آبان‌ماه در شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری ۲ شهر تبریز حاضر شوند. اتهام مطروحه علیه یوسف سلحشور ” اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و شرکت در تجمعات اعتراضی غیر قانونی” ، ” تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی” و ” فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده است.

آقای سلحشور در تاریخ ۳ مردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شد. این شهروند شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌ خود از انتقالش به زندان تبریز خبر داده‌ بود. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ مهرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

همچنین روز یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰، جلسه دادگاه رسیدگی به یکی از اتهامات یوسف سلحشور، در دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

بعلاوه امیر ستاری رئوف در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌ خود از انتقالش به زندان تبریز خبر داد. او روز یکشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰، از زندان تبریز آزاد شد.

روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان شماری از آنان بازداشت شدند.