۱۴۰۰ مهر ۲۶, دوشنبه

تجمع اعتراضی پرسنل شرکت آبفای اهواز


  امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه، جمعی از پرسنل شرکت آبفای اهواز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

 امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از پرسنل شرکت آبفای اهواز، در مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان دست به تجمع زدند‌.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به ادغام این شرکت با آبفا استان و عدم پیگیری مطالبات دیگرشان صورت گرفته است.

به گفته این کارگران، ادغام بدون مطالعه شرکت آبفا اهواز و انحلال آن، چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان اهوازی را مختل کرده و به یک بحران شدید تبدیل خواهد شد.

آن‌ها می‌گویند: در نیمه دوم سال ۹۹ با واگذاری آبفا روستایی به آبفا خوزستان تعداد قابل ملاحظه‌ای از کارکنان آبفا روستایی خوزستان به اهواز منتقل شدند و بار مالی پرداخت حقوق این کارگران توان ادامه فعالیت را به مرور زمان از آبفا سلب کرد.

این کارگران تصریح کردند: توان مالی این شرکت پاسخگوی تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به شهروندان نیست و کیفیت آب شرب شهر را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

آن‌ها می‌افزایند: در صورتی که آبفا اهواز به استقلال خود بازنگردد توان ساماندهی نیروهای شاغل در شرکت و حفظ سطح خدمات‌رسانی به شهروندان را نخواهد داشت.

یکی از کارگران از ۴ ماه حقوق معوقه پرسنل خبر می‌دهد و می‌گوید: کارگران خواستار مستقل شدن دوباره آبفا اهواز هستند تا بیش از وقوع مشکلات بیشتر به وضع قبلی خود بازگردد.

گفتنی است ادغام آبفا روستایی با آبفا خوزستان در سال گذشته نیز مشکلات زیادی را برای کارکنان روستایی به وجود آورد و پرداخت حقوق و بیمه آن‌ها را مختل کرد.