۱۴۰۰ آذر ۱, دوشنبه

زندان شیبان اهواز؛ گزارشی از آخرین وضعیت رحیم عفراوی در بیست و دومین سال حبس



رحیم عفراوی، زندانی سیاسی بیست و دومین سال از دوران محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی در زندان شیبان اهواز سپری می‌کند. آقای عفراوی که از بیماری‌های متعددی از جمله ناراحتی قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی رنج می‌برد، در طول مدت حبس از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رحیم عفراوی، زندانی سیاسی بیست و دومین سال از دوران محکومیت خود را در زندان شیبان اهواز سپری می‌کند.

آقای عفراوی که از بیماری‌های متعددی از جمله ناراحتی قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی رنج می‌برد، در طول مدت حبس از رسیدگی پزشکی و اعزام به مرخصی محروم مانده است. او همچنین اخیرا به کرونا مبتلا شده بود، با این وجود در دوران بیماری از اعزام به مراکز درمانی و خدمات پزشکی محروم بود.

رحیم عفراوی تیرماه ۱۳۷۸، در بازگشت از محل کار خود و در مسیر جاده اهواز در منطقه ملاشیه توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد.

وی در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب به ریاست قاضی فرج الله عبدالهی از بابت اتهامات “محاربه با خدا و اقدام علیه امنیت کشور” به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض، این حکم به ۲۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان جیرفت تغییر یافت و نهایتا در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

آقای عفراوی مدتی بعد به زندان جیرفت تبعید شد. به گفته یک منبع مطلع این شهروند در طول مدت حبس در پی فوت مادر و  سختی ملاقات با فرزندانش به دلیل دوری راه و تبعید در شرایط دشواری قرار داشت. وی پس از ۱۳ سال به زندان کارون و سپس به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

شهریورماه امسال درخواست این زندانی سیاسی برای اعزام به مرخصی و عفو میزان باقی مانده حبس توسط شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز رد شد.

رحیم عفراوی متولد ۱۳۴۷، متاهل، پدر دو فرزند و از اهالی کوی علوی اهواز است.