۱۴۰۰ آبان ۲۸, جمعه

فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت ۲ کارگر در سمنان


 

 امروز جمعه ۲۸ آبان‌ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۲ کارگر کارگاه قالیشویی در سمنان به دلیل آتش سوزی دچار سوختگی شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش نقل از صدا و سیما، امروز جمعه ۲۸ آبان‌ ۱۴۰۰، دو کارگر در سمنان در پی آتش سوزی در یک کارگاه قالیشویی دچار سوختگی شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در این خصوص گفت: بامداد امروز به دنبال وقوع آتش سوزی در یک کارگاه قالیشویی در خیابان شهید احمدپناهی سمنان، ۲ دستگاه خودرو به همراه ۴ نفر آتش نشان از ایستگاه شماره ۵ سازمان آتش نشانی به محل اعزام شدند.

سعید اسماعیل پور با بیان اینکه حریق در واحدی که محل استراحت کارگران قالیشویی بود رخ داد افزود: این آتش سوزی باعث دودگرفتگی زیادی در واحد شده بود و نیرو‌ها عملیاتی بلافاصله پس از ورود با قطع جریان برق و گاز محل حادثه را ایمن و مصدومین این حادثه را از محل خارج کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان بیان کرد: در این حادثه دو تن از کارگران قالیشویی از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شدند.