۱۴۰۰ دی ۵, یکشنبه

مصدومیت سه کارگر در سایه فقدان ایمنی کار/ حوادث کار امسال در کردستان ۳۷۲ کشته و مصدوم بر جای گذاشت


 

 روز جمعه ۳ دی‌‍‌ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه کارگر از جمله دو آتش نشان، در تهران و شهرک صنعتی مورچه خورت استان اصفهان طی حوادثی در حین کار دچار مصدومیت شدند. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان اعلام کرد، طی ۸ ماهه امسال ۲۳ کارگر در حوادث کار جان خود را از دست داده و ۳۴۹ کارگر نیز در این استان مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

روز جمعه ۳ دی‌‍‌ماه ۱۴۰۰، منابع کارگری در راه‌آهن از مصدومیت یکی از ماموران خدمات فنی راه‌آهن تهران بر اثر سانحه با قطار خبر دادند.

این منابع با اعلام این خبر گفتند: یکی از ماموران خدمات فنی راه‌آهن تهران روز گذشته بر اثر سانحه با قطار در یکی از خطوط فرعی راه آهن، دچار مصدومیت و به بیمارستان منتقل شد.

به گفته همکاران وی کارگر مصدوم تحت مسئولیت یک شرکت خصوصی است و این اتفاق در یکی از ایستگاه راه‌آهن تهران حین گشت زنی روی خطوط رخ داده است.

علی کاظمی، مدیرکل راه آهن استان تهران، با تایید این خبر گفته است: این مامور در حال حرکت از روی خطوط بود و به دلیل‌ عدم توجه به تردد قطارها در آن منطقه و همچنین‌ عدم توجه به هشدار راهنما، با واگن‌های قطار در حال مانور به سمت پارکینگ جهت انجام امور پشتیبانی برخورد کرد که متاسفانه از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی جدی شده است.

مصدومیت دو آتشنشان در شهرک صنعتی مورچه خورت استان اصفهان

به گزارش ایلنا، در پی وقوع آتش‌سوزی در کارخانه «جمیل نخ» واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت استان اصفهان دو آتش نشان بر اثر دود گرفتگی مصدوم شدند.

منابع کارگری در این خصوص  گفتند: حوالی ساعت ۱۷:۳۰ شامگاه روز گذشته (سوم دی ماه) در جریان حادثه آتش‌سوزی، کارخانه جمیل نخ موقتا تعطیل شد.

به گفته وی؛ این کارخانه تحت پوشش بیمه است و امید است خسارت‌های وارده به این واحد برای اشتغال دوباره کارگران سریعا پرداخت شود.

او اضافه کرد: در جریان این آتش‌سوزی کارگران در تلاش بودند آتش را مهار کنند. خوشبختانه این حادثه خسارات جانی نداشته است و فقط دو نفر از امدادگران آتش نشانی دچار دودگرفتگی شده‌اند.

مرگ و مصدومیت ۳۷۲ کارگر در کردستان طی هشت ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس،  مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان با بیان اینکه بیشترین آمار معاینه اجساد مربوط به تصادفات بوده و سوءمصرف مواد مخدر، سقوط از بلندی، مسمومیت دارویی و شیمیایی و غرق شدگی در ردیف‌های بعدی قرار دارند، عنوان کرد: در ۸ ماهه سال‌جاری ۲۳ نفر در این استان بر اثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

بهتاش خانی‌آباد افزود: در این مدت نیز ۳۴۹ نفر بر اثر حوادث کار مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در پایان گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۱۵ نفر بر اثر حوادث سوختگی در استان کردستان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته‌ است.

به گفته خانی‌آبای، از کل فوت‌شدگان حوادث سوختگی در استان ۱۱ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند.