۱۴۰۰ آبان ۷, جمعه

احمدرضا حائری به دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران احضار شد

 

احمدرضا حائری به دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران احضار شد

 احمدرضا حائری زندانی سیاسی سابق، با شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران طی ابلاغیه‌ای به دادسرای جرائم رایانه‌ای این استان احضار شد. از آقای حائری خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز از زمان ابلاغ در این شعبه حاضر شود.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمدرضا حائری طی ابلاغیه‌ای به دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران احضار شد.

بر اساس این ابلاغیه که در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰ صادر شده است، از آقای حائری خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز از زمان درج این ابلاغیه در سامانه ثنا، در دادسرای جرائم رایانه‌ای حاضر شود. احضار آقای حائری با شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران به اتهام نشر اکاذیب و انتشار تهمت، افترا و الفاظ رکیک یا نسبت‌های توهین آمیز صورت گرفته است.

احمدرضا حائری زندانی سیاسی سابق یک ماه پس واقعه “پنجشنبه سیاه اوین” بازداشت و مدتی بعد توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به ۴۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد. علیرغم تایید اولیه احکام صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر، با اعتراض وکیل مدافع، حکم صادره نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شد. آقای حائری توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. وی در تاریخ ۴ مردادماه ۹۹، پس از حضور در دادسرای اوین به پلیس امنیت منتقل و در آنجا پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق، جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. احمدرضا حائری نهایتا در تاریخ ۱۷ مهرماه ۹۹ به صورت مشروط از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

پنج‌شنبه سیاه اوین به روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ اشاره دارد که گارد ویژه به بهانه بازرسی بند ۳۵۰ زندان اوین با هجوم به زندانیان سیاسی، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب زخمی شدن، انتقال به انفرادی و تبعید و پرونده سازی برای تعداد زیادی از زندانیان شد. در پی این رویداد، خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، تجمعاتی را در مقابل مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور و دفتر ریاست جمهوری در خیابان پاستور برگزار کردند.