۱۴۰۰ آبان ۷, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت عامل ضرب و شتم استاندار جدید آذربایجان شرقی


روز ۱ آبان‌ماه، در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از شهروندان حاضر در مراسم به سمت تریبون رفت و به صورت او سیلی زد. این شهروند که از اعضای سپاه پاسداران است هم اکنون در بازداشت به سر میبرد و علیرغم تعیین وثیقه تا کنون از تودیع قرار جلوگیری شده است. نزدیکان این شهروند از اعمال فشار و ضرب و شتم جهت گرفتن اعترافات اجباری خبر دادند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فردی که در مراسم معارفه، استاندار جدید آذربایجان شرقی، به وی سیلی زد، هم اکنون در بازداشت به سر میبرد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این شهروند که سرهنگ سپاه است به گزارشگر  گفت: «پرونده‌ وی در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است و علیرغم تعیین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به دلیل اعمال نفوذ در پرونده، تاکنون از تودیع قرار جلوگیری شده است. برای اینکه ماهیت اقدام خود را شخصی عنوان کند و به اعترافات اجباری تن دهد، تحت فشار است و حتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.»

تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست اما گفته میشود که در یکی از بازداشتگاه‌های متعلق به سپاه پاسداران در تبریز بسر میبرد و از حق دسترسی به تماس محروم است.

طی روزهای اخیر مطالبی منتسب به این شهروند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که صحتش برای هرانا قابل تایید نیست اما در این اطلاعات به نقل از متهم ادعا شده است که اقدام او ماهیت فردی نداشته بلکه یک اقدام اعتراضی در واکنش به انتصاب فرماندار جدید که از نظر وی به فساد مالی و اخلاقی آلوده، بوده است.

روز ۱ آبان‌ماه، در مراسم معارفه زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از شهروندان حاضر در مراسم که از اعضای سپاه پاسداران است، به سمت تریبون رفت و به صورت او سیلی زد. ساعاتی بعد استاندار جدید آذربایجان شرقی انگیزه ضارب از این اقدام خشونت آمیز را “واکسینه شدن همسرش توسط تکنسین مرد به علت نبود واکسیناتور زن در زمان مراجعه وی” عنوان کرد.