۱۴۰۰ آبان ۸, شنبه

صدور حکم شلاق برای متهم به حیوان آزاری در رضوانشهر

 

یک متهم به حیوان آزاری در شهرستان رضوانشهر واقع در استان گیلان به تحمل ۲۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

 یک متهم در رضوانشهر به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر در این خصوص گفت: فردی که اقدام به کشتن یک قلاده سگ کرده بود توسط همکاران یگان حفاظت شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

او افزود: متخلف پس از سیر مراحل قانونی به تحمل ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر تصریح کرد: پیشتر نیز یک متهم به حیوان آزاری در رضوانشهر به تحمل ۲۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

گفتنی است کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

حیوان‌ آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی و بزه ‌کاری محسوب می شود. در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان ‌آزاری، جرم‌انگاری شده و به حیطه جرایم وارد شود. حیوان آزاری به اشکال متعددی نمود پیدا می کند؛ از درگیر کردن حیوانات با یکدیگر تا ضرب و جرح فیزیکی، زندانی کردن و نگهداری حیوانات در مکان های نامناسب که همگی در این قالب می گنجد با این تفاوت که در پاره ای از اوقات ضریب و سطح خشونت در این امر بسیار بارز و مشهود است و در برخی موارد نیز کمرنگ و نامحسوس به نظر می رسد.

اما هر آنچه است اختلالات روحی ، روانی و رفتاری انسان وجه اشتراک تمامی حیوان آزاری ها به شمار می رود که با شدت و ضعف هایی بروز می یابد.