۱۴۰۰ دی ۲۱, سه‌شنبه

تبعید ناگهانی دو زندانی سیاسی ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی و اعتصاب غذای ابراهیم خلیل

 

یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ خورشیدی، دو زندانی سیاسی ” با نام های خلیل و سالار صدیقی همدانی” بصورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، از زندان جمهوری اسلامی در اورمیه به زندانهای ایران در مریوان و کامیاران(کامێران) تبعید شدند.

بر اساس گزارش های رسیده به جمعیت حقوق بشر کوردستان، در یک پرونده سازی جعلی ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی به اتهام درگیری لفظی با داریوش بخشی رئیس بند زندان ایران در اورميه و همچنین به اتهام تحریک زندانیان به اعتراض و اعتصاب، به تبعید به زندانهای ایران در مریوان و کامیاران(کامێران) محکوم شده‌اند.

براس گزارش، ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به محض رسیدن به زندان مریوان دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده است؛ “تا فرزندم را نزد خودم نیاورید به اعتصاب ادامه خواهد داد”.

لازم به یادآوری است که روز شنبه ۱۸ دی این دو زندانی از زندان جمهوری اسلامی در اورميه به اداره اطلاعات ایران در آن شهر منتقل شده بودند.

شایان ذکر است است که، این دو زندانی از روز دوشنبه ۱۳ دی‌، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب غذا زده‌ و همزمان در مقابل افسر نگهبانی زندان ایران در اورميه تحصن کرده بودند.

ابراهیم صدیق همدانی فرزند صادق و پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش مریم در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی بازداشت و سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ پس از دو ماه بازجویی به زندان ایران در این شهر منتقل شدند.

ابراهیم و سالار صدیق همدانی بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه دو دادگاه انقلاب ایران در شهر اورمیه به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کوردستانی اپوزسیون ایران” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.