۱۴۰۰ دی ۲۱, سه‌شنبه

با وجود دستور بازپرس پرونده؛ امتناع از تحویل وسایل شخصی سه شهروند مسیحی در تهران


 

 وکیل مدافع سه شهروند مسیحی به نام های ژوزف شهبازیان، سمیه (سونیا) صادق و مینا خواجوی قمی عنوان کرد که با وجود دستور بازپرس دادسرای اوین ضابطین پرونده از تحویل وسایل شخصی موکلان و خانواده آنها خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، ایمان سلیمانی وکیل مدافع سه شهروند مسیحی به نام‌های ژوزف شهبازیان عضو پیشین کلیسای جماعت ربانی تهران، سمیه (سونیا) صادق و مینا خواجوی قمی می‌گوید؛ ”با وجود مراجعات مکرر و دستورات بازپرس شعبه سه دادسرای امنیت اوین، ضابطین پرونده با خودداری از اجرای دستور پازپرس پرونده از تحویل وسایل شخصی و حتی وسایل خانواده موکلان وی مثل گوشی تلفن، لپ‌تاپ و سایر اقلام استنکاف می‌کنند. همچنین پاسپورت ژوزف شهبازیان توسط ضابطین اجرایی نیز توقیف شده است”.

این وکیل دادگستری در تشریح آخرین وضعیت پرونده آنها ادامه داد: ”هم اکنون همه موکلان وی با قید وثیقه‌های سنگین به طور موقت آزاد هستند. مبلغ وثیقه خانم خواجوی قمی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، مبلغ وثیقه ژوزف شهبازیان دو میلیارد تومان و مبلغ وثیقه خانم صادق ۵۰۰ میلیون تومان است و این افراد منتظر جلسه جدید در دادسرا هستند و هنوز آخرین دفاع از آنها اخذ نشده است.”

اتهام مطروحه علیه این افراد “تبلیغ علیه نظام و دایر کردن کلیسای خانگی صهیونیستی، عضویت در گروه‌های مخالف نظام با هدف برهم زدن امنیت ملی و اداره کردن شبکه صهیونیستی تبشیری” عنوان شده است.

از میان آنها ژوزف شهبازیان شهروند ۵۷ ساله ارمنی تبار مرداد ۱۳۹۹ با قرار وثیقه‌ دو میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شد. وی دهم تیرماه سال ۹۹ به همراه شماری از نوکیشان مسیحی در یک مراسم دینی در منطقه یافت آباد تهران بازداشت شد. مینا خواجوی قمی نیز در بین بازداشتی‌ها بود که با قید وثیقه‌ به طور موقت آزاد شده بود.